Na niemal każdym spotkaniu klub odwiedzają nowe osoby. Zadaniem Opiekuna Gości jest życzliwe przywitanie tych osób i udzielenie im podstawowych informacji o klubie. Dzięki temu budujemy pozytywną atmosferę na spotkaniach oraz przyczyniamy się do postrzegania klubu, jako przyjaznego miejsca otwartego na nowych członków.
Najlepsze praktyki:
- Zapoznaj się z założeniami projektu z podręcznika Kompetentny Lider.
- Zapisz się na rolę w easy speaku ( możesz to zrobić tu )
- W razie pytań skontaktuj się ze swoim mentorem lub Wiceprezesem ds. Edukacji
- Przynieś na spotkanie swój podręcznik i poproś jednego z członków klubu, aby ocenił Twoją rolę.
- Przyjdź na spotkanie przynajmniej 15 minut przed rozpoczęciem, aby powitać gości.
- Przed spotkaniem zgłoś się do Wiceprezesa ds. Członkowskich po Kartę Gości.
- Przedstawiając swoją rolę pokaż się gościom i zachęć ich, żeby w przerwie lub po zakończeniu spotkania nie wahali się podchodzić do Ciebie lub Twoich pomocników i zadawać nurtujących ich pytań. Przekaż również kartę gościa i poproś gości o jej wypełnienie. Dopilnuj, aby każdy wiedział o jej istnieniu i miał szansę zostawić swoje dane kontaktowe.
- Do Twoich zadań przed spotkaniem, w przerwie i ewentualnie po zakończeniu spotkania należą:
- podchodzenie do gości i rozmawianie z nimi
- opowiadanie czym jest Toastmasters i w jaki sposób mogą przystąpić do klubu
- odpowiadanie na pytania
- cierpliwe słuchanie oraz zbieranie informacji o wrażeniach ze spotkania
- zebranie wypełnionych Kart Gości
Twoim ukrytym pomocnikiem ZAWSZE jest Wiceprezesowi ds. Członkowskich lub osoba przez niego/nią mianowana. Dodatkowo możesz poprosić również innego członka klubu o pomoc, zwłaszcza kiedy jest wielu gości. Ponieważ część osób ma podobne pytania dobrym pomysłem jest zebranie kilku gości i jednoczesne przekazywanie informacji na zasadzie luźnej rozmowy. Ważne jest to, aby nikt nie czuł się pominięty.
- Po zakończeniu spotkania przekaż Karty Gości Wiceprezesowi ds. Członkowskich.
- Nie zapominaj o:
- przedstawieniu się i podaniu ręki przy powitaniu
- uśmiechu
- pozytywnym nastawieniu
- szczerym zainteresowaniu drugą osobą
- Pamiętaj, że w dużej mierze to od Twojego zaangażowania zależy czy gość zechce odwiedzić nas po raz kolejny lub nawet zostać członkiem naszego klubu.
- Odbież swój podręcznik od swojego oceniającego.