Opiekun Gości

Na niemal każdym spotkaniu klub odwiedzają nowe osoby. Zadaniem Opiekuna Gości jest życzliwe przywitanie tych osób i udzielenie im podstawowych informacji o klubie. Dzięki temu budujemy pozytywną atmosferę na spotkaniach oraz przyczyniamy się do postrzegania klubu, jako przyjaznego miejsca otwartego na nowych członków.

Najlepsze praktyki:

  1. Zapoznaj się z założeniami projektu z podręcznika Kompetentny Lider.
  2. Zapisz się na rolę w easy speaku ( możesz to zrobić tu )
  3. W razie pytań skontaktuj się ze swoim mentorem lub Wiceprezesem ds. Edukacji
  4. Przynieś na spotkanie swój podręcznik i poproś jednego z członków klubu, aby ocenił Twoją rolę.
  5. Przyjdź na spotkanie przynajmniej 15 minut przed rozpoczęciem, aby powitać gości.
  6. Przed spotkaniem zgłoś się do Wiceprezesa ds. Członkowskich po Kartę Gości.
  7. Przedstawiając swoją rolę pokaż się gościom i zachęć ich, żeby w przerwie lub po zakończeniu spotkania nie wahali się podchodzić do Ciebie lub Twoich pomocników i zadawać nurtujących ich pytań. Przekaż również kartę gościa i poproś gości o jej wypełnienie. Dopilnuj, aby każdy wiedział o jej istnieniu i miał szansę zostawić swoje dane kontaktowe.
  8. Do Twoich zadań przed spotkaniem, w przerwie i ewentualnie po zakończeniu spotkania należą:
    • podchodzenie do gości i rozmawianie z nimi
    • opowiadanie czym jest Toastmasters i w jaki sposób mogą przystąpić do klubu
    • odpowiadanie na pytania
    • cierpliwe słuchanie oraz zbieranie informacji o wrażeniach ze spotkania
    • zebranie wypełnionych Kart Gości

Twoim ukrytym pomocnikiem ZAWSZE jest Wiceprezesowi ds. Członkowskich lub osoba przez niego/nią mianowana. Dodatkowo możesz poprosić również innego członka klubu o pomoc, zwłaszcza kiedy jest wielu gości. Ponieważ część osób ma podobne pytania dobrym pomysłem jest zebranie kilku gości i jednoczesne przekazywanie informacji na zasadzie luźnej rozmowy. Ważne jest to, aby nikt nie czuł się pominięty.

  1. Po zakończeniu spotkania przekaż Karty Gości Wiceprezesowi ds. Członkowskich.
  2. Nie zapominaj o:
    • przedstawieniu się i podaniu ręki przy powitaniu
    • uśmiechu
    • pozytywnym nastawieniu
    • szczerym zainteresowaniu drugą osobą
  3. Pamiętaj, że w dużej mierze to od Twojego zaangażowania zależy czy gość zechce odwiedzić nas po raz kolejny lub nawet zostać członkiem naszego klubu.
  4. Odbież swój podręcznik od swojego oceniającego.