17.05.2019 Scena Zaawansowana 12 – Praktyczne warsztaty z udzielania informacji zwrotnej cz.1

Zapraszamy wszystkich członków klubu mówców i liderów Silesia Toastmasters na 12 odsłonę Sceny Zaawansowanej. Spotkanie ma charakter zamknięty i jest niedostępne dla gości. Wstęp tylko dla członków klubu Mówców i Liderów Silesia Toastmasters.

Temat: Praktyczne warsztaty z udzielania informacji zwrotnej cz.1

Całe spotkanie w ramach Sceny Zaawansowanej będzie podzielone na kilka części. W każdej skupimy się na czymś innym. Czyli rozłożymy informację zwrotną na elementy, z których będziemy składać dopiero całość przekazu.

Co to takiego ta “Scena Zaawansowana”? To dodatkowe miejsce do ćwiczeń i przeznaczone wyłącznie dla członków klubu Silesia Toastmasters. To przestrzeń do poprawy, głównie jednej umiejętności na jednym spotkaniu. Nastawiona na to, czego potrzebują klubowicze w ilości większej niż dostępny czas na regularnym czwartkowym spotkaniu. Więcej o darmowych i dostępnych dla gości spotkaniach znajdziesz tu:
www.silesia-toastmasters.pl   i tu: https://pl-pl.facebook.com/SilesiaToastmasters/

 

Warsztaty będą innowacyjne. Bowiem uczestnicy wcielą się w rolę mentorów, którzy będą pracować nad poprawą mów swoich mentorowanych. Inaczej mówiąc będzie to również okazja do nauki, jak pracować z mentorowanym. Praca nad udzieleniem informacji zwrotnej będzie odbywała się bez udziału mówców. Czyli osoby wygłaszające swoje mowy nie będą wiedzieć, kto i w jaki sposób oceniał ich występ na scenie. Będzie to całkowicie anonimowe. Mówca dostanie gotową ewaluację od całej grupy, a nie od pojedynczej osoby.

Ma to na celu m.in. przełamanie bariery, „że kogoś urażę”. Bo często zdarza się, że boimy się wyrazić naszą opinię. Właśnie z powodu obaw o to, jak ktoś zareaguje na nasze słowa (i że będzie wiedział, kto je wypowiedział). Dlatego zastanawiamy się: Jak to powiedzieć drugiej osobie? Jeśli nie znajdujemy „odpowiednich” słów by nasz przekaz był „zjadliwy”, to po prostu przeważnie milczymy. Co niestety w dłuższej perspektywie czasu, jest jeszcze gorsze dla drugiej osoby.

Pamiętajmy, że:

Celem oceniającego jest pomóc mówcy i zachęcić go do rozwoju umiejętności publicznego przemawiania. Rzetelna ocena jest bardzo ważna. Dołóż, więc wszelkich starań, aby mówca wyniósł z Twojej recenzji dużo cennych informacji, które zmotywują go do dalszej pracy. Do podejmowania kolejnych wyzwań i robienia jeszcze większych postępów. Osoba przemawiająca powinna poczuć, że jej wystąpienie było ciekawe i warto przemawiać częściej. Oceniający powinien utrwalić w mówcy przekonanie, że może on dokonać pozytywnych zmian. Przez delikatne udzielanie użytecznych rad motywujesz członka klubu do dalszej ciężkiej pracy. Pamiętaj, że dobre ocenianie może pomóc drugiej osobie w odkryciu nowej, jakości życia.

 

Twoje dodatkowe korzyści:

  • Umiejętność dawania konstruktywnej informacji zwrotnej

Dzięki praktykowaniu dawania informacji zwrotnej, nasza podświadomość automatycznie koduje, w jaki sposób ustrukturyzować to tak, by nie urażając drugiej osoby, poinformować ją, co poszło bardzo dobrze, a co może kolejnym razem poprawić.

  • Ćwiczenie asertywności

Zwracasz uwagę na zarówno dobre, jak i nienajlepsze strony tego, co jest Tobie prezentowane. To pomoże Tobie mieć również ten nawyk w życiu prywatnym i jeśli czasami z trudem przychodzi Tobie mówienie “nie”, dzięki tej praktyce – możesz to dużo skuteczniej robić i argumentować.

  • Autokorekta Twoich własnych mów przygotowanych

Obserwując uważnie prezentacje innych osób, możesz od razu zwracać uwagę na to, co możesz wdrożyć we własnych projektach, ale także, co jest bolączką u Ciebie i co warto wyeliminować. Częstokroć własne błędy najbardziej dobitnie widzimy, gdy popełniają je inne osoby.

 

Korzyści osoby, której wystąpienie jest oceniane:

  • Możliwość poprawy swoich wystąpień

Dzięki temu, co powiesz – ktoś dzisiaj może stać się lepszym mówcą, lepszym liderem, lepszym człowiekiem. To, co mówimy osobie, której wystąpienie oceniamy, to Dar, który jej składamy i bardzo dużo korzyści obu stronom daje patrzenie na to przez ten właśnie pryzmat.

  • Oswajanie się z konstruktywną informacją zwrotną

W życiu często jest tak, że jeśli nie jesteśmy przyzwyczajeni do dostawania informacji zwrotnej, wtedy zarówno tą konstruktywną i nie konstruktywną możemy sprowadzać do kategorii “ataku personalnego”. Dzięki oswojeniu z informacją nastawioną na rezultat, zmieniamy to przekonanie.

  • Wykorzystanie informacji zwrotnej w innych elementach życia

Bycie fascynującym Mówcą, to jedno, niemniej całą masę elementów, o których mowa w trakcie dawania informacji zwrotnej w tym zakresie – można wykorzystać w innych kontekstach. Skupienie, wiarygodność, mowa ciała, czy określona intonacja – przydają się w niemal każdych warunkach.

 

Kiedy? 17.05.2019 o 18:15
Gdzie? W Centrum Organizacji Pozarządowych ul. Kopernika 14 w Katowicach (przy placu Andrzeja)

 

Warsztat poprowadzi Andrzej Rataj – twórca Sceny Zaawansowanej. Zaawansowany lider, członek klubu Mówców i Liderów Silesia Toastmasters z 5 letnim stażem. Mentor z udokumentowanymi sukcesami jego mentorowanych. Wie jak sprawić, by inni rozwijali się szybciej i lepiej.

 

Czym jest Toastmasters?

Jest to organizacja non-profit z prawie 100-letnią tradycją, posiadająca ponad 15,4 tys. klubów na świecie i ponad 332 tys. członków.

Kluby Toastmasters to miejsce spotkań najróżniejszych ludzi z najróżniejszych środowisk, z różnym doświadczeniem życiowym, wykształceniem, w różnym wieku i o często odmiennych poglądach. Niesamowita mieszanka odmienności, którą łączy jeden cel – w przyjaznej atmosferze, poprzez obejmowanie ról w klubie, ze spotkania na spotkanie stawać się lepszym mówcą i naturalnym liderem.

Każde spotkanie to wspaniała atmosfera, świetni ludzie, ogromna dawka praktycznej wiedzy – to właśnie są cechy charakterystyczne naszych spotkań

Więcej o darmowych i dostępnych dla gości spotkaniach znajdziesz tu:
www.silesia-toastmasters.pl   i tu: https://pl-pl.facebook.com/SilesiaToastmasters/